REZILIENȚA ELEVILOR NOȘTRI

REZILIENȚA ELEVILOR NOȘTRI
Ministerul Educației oferă burse de reziliență elevilor cu media generală din anul școlar anterior între 7 și 9,49 și nota 10 la purtare, însă nu tuturor, ci doar celor care se încadrează în cuantumul de 30% din numărul total de elevi din clasă, după ce s-au oferit bursele de merit.

Mă tot întreb de ce acest tip de bursă se numește ‘’de reziliență’’ și dacă putea fi găsită o altă denumire, ținând cont de semnificația termenului ‘’reziliență‘’ și de rostul acestei burse. Ce vrea să remunereze Ministerul Educației cu bursa de reziliență? Si oare s-a asigurat Ministerul Educației că demersul său este unul corect, că nu va încălca drepturile elevilor, că nu va transmite o lecție greșită? Până la urmă, Ministerul Educației este autoritatea supremă în relația stat-școală-părinte-elev și el face legea menită să asigure un spațiu de învățare sănătos pentru copiii noștri.

Oare, într-adevăr, bursa de reziliență remunerează elevii rezilienți? Chiar pe toți cei rezilienți?

Un elev rezilient este cel care prezintă cel puțin unul din următoarele criterii și, de cele mai multe ori, sunt mai multe.
În relația cu profesorii:
  • rămâne optimist atunci când este criticat de profesori și alți adulți cu care interacționează în școală/liceu;
  • continuă să obțină performanță în următoarele condiții: a) lipsesc încurajările din partea profesorilor; b) laudele sunt condiționate de performanța înaltă; c) comportamentul de susținere nu este consecvent; d) profesorii sunt subiectivi și au comportament preferențial pentru anumiți elevi, motivați de interese personale;
  • interacționează la ore cu profesorii care au un comportament nesănătos, fără a-și exprima verbal nemulțumirea, din teamă de a fi persecutați de acei profesori;
  • în ciuda temerii de persecuție din partea unor profesori, acesta a adus la cunoștință consilierului școlar, dirigintei/dirigintelui, părinților nedreptatea pe care o suportă la orele acelor profesori, sperând că situația se va îmbunătăți.
În relația cu părinții:
  • este certat că nu reușește să înțeleagă modalitățile de rezolvare a exercițiilor/problemelor, sau nu reține teorii și totuși, continuă să învețe, așa cum poate;
  • își face singur de mâncare dacă părinții nu s-au îngrijit să-i gătească, apoi se pregătește pentru școală;
  • înțelege importanța studiilor, chiar dacă părinții nu le consideră valoroase și nu-l încurajează să învețe, să frecventeze școala;
  • reușește să acorde timp studiului, chiar dacă se ocupă mai întâi de sarcinile casnice impuse de părinți și nu doarme suficient;
  • continuă să învețe și să se implice la ore, chiar dacă părinții nu-și permit să-i ofere o activitate extrașcolară care i-ar susține dezvoltarea fizică, emoțională și mentală;
  • nu renunță la visurile sale, chiar dacă părinții nu sunt atenți la aptitudinile lui și insistă pe un profil academic nepotrivit (ex: clasă de mate-fizică, deși copilul are predilecție pentru artă sau limbi străine);
  • are media generală satisfăcătoare/bună, în situația în care acesta prezintă simptome ale unei tulburări neurodivergente (ex: ADHD, TSA, etc.) și părinții sunt nemulțumiți de rezultatele pe care le consideră slabe, ignorând dificultățile de învățare ale copilului;
  • nu se plânge de faptul că drumul de acasă până la școală este lung și trebuie să se trezească prea devreme ca să ajungă la timp la prima oră, sau ajunge acasă după ora 20:00 și este prea obosit să mai facă și altceva.
În relația cu colegii:
  • reușește să ignore hărțuirea colegilor, concentrându-se asupra procesului de învățare și obțirenea de rezultate bune;
  • are un comportament asertiv atunci când este martor la agresiune asupra unui coleg, încercând să oprească comportamentul negativ;
  • continuă să fie prezent la ore și să interacționeze cu colegi care îl tratează cu lipsă de respect;
  • înțelege că un comportament agresiv din partea unui coleg are la bază o durere profundă și simte empatie pentru acel coleg, chiar dacă și nedreptate și supărare, în același timp.

Oare bursa de reziliență ia în calcul criteriile de mai sus?
Oare ce mesaj le transmite Ministerul Educației elevilor prin oferirea, în condițiile stabilite, a acestei burse?
Oare este suficient să le zicem copiilor, care se simt nedreptățiți, că viața e nedreaptă, ca să le mai alinăm suferința?
 

Suport clienti Luni - Vineri (09:00 - 19:00)

+40 720 793 004 nina.bria139@gmail.com

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!